torsdag 7 april 2016

Sommartipset med Mikael Bergström - rollspelkonstruktör

Mikael Bergström, rollspelskonstruktör
Lästips:
• De tre böckerna i Poseidon’s Children-trilogin. Alastair Reynolds är asbra.

• Mirrorshades, om man kan få tag på den, är en awesome cyberpunksamling.

• Jag, Robot. Klassiker, men väl värd att läsas om.

Speltips:
• Hyper Light Drifter, som just lanserades. Svår zelda-liknande action i magiskt vackra pixelmiljöer.

• Theseus: The Dark Project. Charmig brädspels-doldis som borde få mer creds.

• Eldritch Horror: Som Arkham Horror fast utan allt som är dåligt.

• Day of the Tentacle: Remastered. Uppsnyggad, uppskalad version av klassiskt peka-klicka, inklusive kommentarsspår från skaparna av originalet.

• Jag kanske borde ta ett rollspel också? Och jag borde inte välja Rotsystem, trots att jag är sjukt nöjd med det. Så jag väljer Symbaroum, som är värt att köpa och kolla igenom bara för bilderna. Jag skulle kunna hoppa över all text och bara ha bilderna som grund för en kampanj. Antagligen det snyggaste fantasyspel jag sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar